Subject: FW: Transpordiameti kiri vaela tee 41 detailile
From: "Krista Einama" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Wed, 24 Jul 2024 11:05:33 +0300

Palun reg mulle DP kasuta, aitäh

From: Ermo Pais <[email-masked]>
Sent: Tuesday, July 23, 2024 4:49 PM
To: Krista Einama <[email-masked]>
Cc: 'margit ubaleht' <[email-masked]>
Subject: FW: Transpordiameti kiri vaela tee 41 detailile

Tere Krista

Saadan vastused ja parandused vastavalt märkustele:

1) Kinnistu omanik ei soovi kergliiklusteed kuna selle vajadus tema sõnul
puudub.

2) Lisasin kontaktvööndi plaanile teed

3)  Lisatud nähtavuskolmnurk põhijoonisele. Lisaks täiendatud seletuskirja
p 6.9.

4) Lisatud märkus seletuskirja p 6.10 Elektrivarustus

4.1) Lisatud märkus seletuskirja p 6.10 Elektrivarustus

4.2) Sidekaabel eemaldatud.

4.3) Parandatud

4.4) Lisatud märkus seletuskirja p 6.10

5) Sademevee lahendus on kirjeldatud seletuskirja p. 6.12.
Vertikaalplaneering on joonisel DP-04

6)  Lisatud märkus seletuskirja p 6.9

Parandatud DP kaust manuses.

--

Lugupidamisega
Ermo Pais
 <tel:+372%20520%203389> +372 52 033 89
EP Majaprojekt OÜ

Projekteerimine ja ehitus

Kasutuslubade taotlemine

Sisekujundusprojektid

Eriosade projektid

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]
 <http://www.e-majaprojekt.eu/> www.e-majaprojekt.eu

From: Eduard Ventman <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, July 16, 2024 11:13 AM
To: Ermo Pais <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: 'margit ubaleht' <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Vs: Transpordiameti kiri vaela tee 41 detailile

Tere

Soovitan nendega otse suhelda.

Lugupidamisega

Eduard Ventman

vallaarhitekt

  _____

Saatja: Ermo Pais <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Saadetud: teisipäev, 16. juuli 2024 10:23
Adressaat: Eduard Ventman <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Koopia: 'margit ubaleht' <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Teema: RE: Transpordiameti kiri vaela tee 41 detailile

Tere Eduard

Huvitatud isik ei soovi kergliiklusteed rajada (Transpordiameti märkus 1),
kuna vajadus puudub. Kuidas seda peaks seletuskirjas sõnastama, et
Transpordiamet rahule jääks?

--

Lugupidamisega
Ermo Pais
 <tel:+372%20520%203389> +372 52 033 89
EP Majaprojekt OÜ

Projekteerimine ja ehitus

Kasutuslubade taotlemine

Sisekujundusprojektid

Eriosade projektid

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]
 <http://www.e-majaprojekt.eu/> www.e-majaprojekt.eu

From: Eduard Ventman <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, July 15, 2024 2:15 PM
To: Ermo Pais <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: 'margit ubaleht' <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Vs: Transpordiameti kiri vaela tee 41 detailile

Tere

Eskiisprojekti materjalid on kättesaadavad:
<https://kiilivald-my.sharepoint.com/:f:/g/personal/eduard_ventman_kiiliva
ld_ee/EgUuIRPD07pIoWB9cC5hESwB-0mW7-vDcfP7DXXnRJMZgA?e=teIaGq> T02022 RT
11115 Eskiis

Lugupidamisega

Eduard Ventman

vallaarhitekt

  _____

Saatja: Ermo Pais <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Saadetud: esmaspäev, 15. juuli 2024 14:12
Adressaat: Eduard Ventman <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Koopia: 'margit ubaleht' <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Teema: FW: Transpordiameti kiri vaela tee 41 detailile

Tere Eduard

Palun saata Transpordiameti märkuses viidatud projekti joonis
(Teedeprojekt OÜ töö nr T02022; Riigitee nr 11115 Kurna–Tuhala km
2,196–4,556 ja riigitee nr 11507 Kangrumetsa tee km 0,000–0,550 eskiis“).

--

Lugupidamisega
Ermo Pais
 <tel:+372%20520%203389> +372 52 033 89
EP Majaprojekt OÜ

Projekteerimine ja ehitus

Kasutuslubade taotlemine

Sisekujundusprojektid

Eriosade projektid

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]
 <http://www.e-majaprojekt.eu/> www.e-majaprojekt.eu

From: margit ubaleht <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, July 9, 2024 10:38 PM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: Transpordiameti kiri vaela tee 41 detailile

--

Võttes aluseks ehitusseadustiku (EhS) §70 lg 2 punkt 1 ja § 99 lg 3 ja
planeerimisseaduse (PlanS) §126 lg 1 punkt 4 ja 7 jätame planeeringu
kooskõlastamata järgmistel põhjustel.
1. PlanS § 126 lg 1 punkt 7 alusel on planeeringu ülesandeks määrata
planeeringuala liikluskorralduse põhimõtted. Täpsustamist vajab
kergliiklustee vajadus kinnistuga piirnevas lõigus ning jätkuvuse tagamine
kuni Opmani ristmikuni seoses (kontaktvööndisse) Saare kinnistule
veekeskuse kavandamisega. Planeering on ruumiline terviklahendus, palume
avalikku huvi teenindavat kergliiklustee lahendust täpsustada koostöös
Kiili Vallavalitsusega, mis peab vastama ruumilise arengu eesmärkidele.
Transpordiameti hinnangul on veekeskuse planeerimisega seoses tekkinud
kergliiklustee vajadus.
2. Ruumilisest lahendusest ülevaate saamiseks kanda kontaktvööndi
joonisele riigitee 11115 eskiislahendus (Teedeprojekt OÜ töö nr T02022;
Riigitee nr 11115 Kurna–Tuhala km 2,196–4,556 ja riigitee nr 11507
Kangrumetsa tee km 0,000–0,550 eskiis“). Eskiisi infot küsida kirja
koostajalt või Kiili Vallavalitsuselt.
3. Joonistele kanda ja seletuskirjas kirjeldada nähtavuskolmnurgad
vastavalt normide lisa 2 joonisele 8. Nähtavusalas ei tohi paikneda
nähtavust piiravaid takistusi. Vajadusel näha ette metsa, võsa, heki, aia
vms rajatise likvideerimine (EhS § 72 lg 2). Palume nähtavuskolmnurk kanda
põhijoonisele. Seletuskirjas viidatakse nähtavuskolmnurga kujutamisele
joonisele DP-01, kuid joonis ei käsitle nähtavuskolmnurka.
2 (3)
4. PlanS § 126 lg 1 punkt 4 alusel on planeeringu ülesandeks tehnovõrkude
võimaliku asukoha määramine. Planeeringuga on kavandatud riigitee alusele
maale mitmed tehnovõrgud. EhS § 92 lg 1 alusel on tee rajatis, mis on ette
nähtud inimeste, sõidukite või loomade liikumiseks või liiklemiseks. Tee
osaks loetakse tunnel, sild, viadukt ja muud liiklemiseks kasutatavad ning
tee toimimiseks vajalikud rajatised. Planeeringuga kavandatud tehnovõrgud
ei ole tee toimimiseks vajalikud rajatised, kuid vaba maa olemasolul saame
kaaluda nõusoleku andmist. Tehnorajatise planeerimisel transpordimaale
tuleb arvestada alljärgnevate märkustega :
4.1 Planeeritavad elektrikilbid paigutada planeeritavale kinnisasjale
vahetult aia äärde ristumiskohalt nähtavuse tagamiseks.
4.2 Planeeringuala põhjaosas on vk-torustike paigutamisel kopeeritud side
valguskaablit, kuid asukohas paikneb 1 valguskaabel. Palun eksitav rajatis
eemaldada ning planeeritud vk trassid ning vk liitumispunktid nihutada
selle võrra valguskaabli poole, vt väljavõte planeeringust.
3 (3)
4.3 Vk torustike servituudi vajadus kavandada riigile kuuluval
transpordimaal 1 m torustikust.
4.4 Lisada seletuskirja, et lähtuda tuleb Transpordiameti juhendist
„Nõuded tehnovõrkude ja -rajatiste teemaale paigutamiseks“.
5. Seletuskirjas käsitleda ning joonistel näidata planeeringuala sademevee
ärajuhtimise lahendus. Lisada seletuskirja, et sademevett ei tohi juhtida
riigitee alusele maaüksusele.
6. Seletuskirja lisada selgitus, et Transpordiamet ei võta endale
kohustusi olemasolevast ja perspektiivsest liiklusest põhjustatud
häiringute (müra, vibratsioon, õhusaaste) leevendamiseks.

--

Marianne Ubaleht

[email-masked] <mailto:[email-masked]>